Söz/Şiir: Muhammet Baran ASLAN
Seslendiren: M. Salih ÜNAL
Müzik: Erkam YILDIRIM
Muhammet Baran ASLAN'ın kaleminden sanat, edebiyat, tarih ve kültüre dair karalamalar... (İşbu blog aynı zamanda bir hatıra defteri niteliğindedir.)
5 Ocak 2021 Salı
KIRKLAR - SESLİ ŞİİR - MBA
15 Ekim 2020 Perşembe
SALGIN GÜNLERİNDE HİÇLİĞE GÖMÜLMÜŞ BİR ŞAİR
İnsanlar harıl harıl yazıyor. Yeni bir tabir; Korona Günlükleri… Ne yaptın, ne ettin sualleri. “ Yediğin, içtiğin senin olsun gezip, gördüklerini anlat” cümlesinin güme gittiği bir gezi yazısı mahiyetinde zamanın yollarında duraklayarak yazılmış birer hatıra defteri… Kim bilir belki de bu satırlar yakacak birilerini!
Ben anlatayım biraz. Siz, sadece dinleyin. Zira dinlemek, herkesin olur olmaz yerlerde konuşmaya çalıştığı çağlarda şerefli bir baş kaldırıdır! Sizler cümlelerini üç-beş kuruşa satmayan insanların kervanlarına katılın.
Bu acımasız salgın başlayıp da balık istifi evlere tıkıldığımız zamanlarda herkes bizlerden daha çok yazmamızı bekledi. Elbette zaman yazmak için gerekliydi ve elimizde bolca hatta biraz fazlaca zaman vardı. Peki biz ne yaptık? Yazdık tabiî ki… Ama her seferinde olduğu gibi pişman olduk. Zira bu vetire (süreç) insanlarda bir farkındalık oluşturur zannediyorduk. Yayınevleri biraz olsun banka mantığından uzaklaşır, insanlar bir sayfa olsun kitap okur, dergiler ünlü edebiyatçıların değil gerçek sanatseverlerin peşinden koşar, gazeteler doğruları söyler ve sözlerini tutar sanıyorduk. Şiirler yazıyorduk. İnsanların yüreklerine dokunur umuduyla… Masallar kaleme alıyorduk. Çocukları tablet başına değil kitap başına oturturlar diye. Vecizeler haykırıyorduk. Sesimiz duyulsun istiyorduk. Ama olmadı işte… Yine olmadı. Yine aziz ve necip (!) Türk halkı bizi şaşırtmadı. İnsanlar yine dizi, sigara, sosyal medya, futbol ve para dışında hiçbir şeyi umursamadı. Dediğim gibi şaşırmadık. Ama biliyor musunuz? Bu defa şaşırmayı çok isterdik…
Muhammet Baran ASLAN
1 Eylül 2020 Salı
İnsanoğlu Büyük Ve Küçük
Belki de insanoğluna verilmiş en
büyük sefalardan da cezalardan da biri hayattır. Biz ki eşrefül mahlukatız. Yerler, gökler, hayvanat
ve nebatat bizim için yaratıldı. Bize şuur/idrak verildi. Ana –baba ve evlat
veridi. Ama mahluklar içindeki en yavaş, en güçsüzlerden biri olarak
yaratıldık. Neden mi? Zira şu an ki vahşetimiz belli. Bizler balinaları ve filleri
bile öldürebilen varlıklarız. Bir de hayvanattaki hız, güç ve cüsse bize verilse
idi öyle sanıyorum ki dünya çoktan tarumar olurdu. Gelin bunu bir düşünelim. Uzun
uzun,derin derin tefekkür edelim. Bu kadar şerefyab bir varlık iken esfal-i safiline düşmemizin sebebi ne olabilir?
Kusura bakmayın unuttum bir an, yapamayız bunu.
Neden mi ?
Çünkü bizler insanoğluyuz ve bize
verilen aklı (şimdilerde) kötülük dışında
kullanmaya pek alışkın değiliz.
Bizler üstünde 21. Yüzyılın kirlerini
taşıyan nesilleriz. Başka söze gerek var mı?
Muhammet Baran ASLAN
31 Ağustos 2020 Pazartesi
SESLİ ŞİİR
You Tube kanalımızda Şair Süleyman Yücel'in seslendirdiği " Hikaye " isimli şiirim yayınlandı. Keyifli dinlemeler...



